Blogi

IT-resursointikumppanuudella työvoimapulan kimppuun

IT-alan osaajien kysyntä ja liikkuvuus ovat olleet kovassa kasvussa vuonna 2021. Monissa organisaatioissa ollaan tilanteessa, jossa ammattitaitoisen työvoiman löytämisen haasteet vaikeuttavat niin liiketoiminnan kehittämistä kuin myös olemassa olevien palveluiden tuottamista.  Organisaatiot kaipaavatkin pitkäaikaisesti ja kokonaisvaltaisesti vaikuttavia keinoja alalla vallitsevan haastavan tilanteen hallitsemiseksi. Nicon vastaus tähän on IT-resursointikumppanuus.

Mitä resursointikumppanuus mahdollistaa Nicon asiakkaille?

Resursointikumppanuuden kautta avautuu mahdollisuus tavoittaa ammattitaitoisia ja kokeneita IT-asiantuntijoita aina tarpeen vaatiessa, nopeallakin aikataululla.  Nicon omat työntekijät sekä laaja IT-ammattilaisten ja yhteistyökumppanien verkostomme ovat aina käytettävissänne.

Sovitut yhteistyön käytännöt

Kumppanuus perustuu sovittuihin käytäntöihin, joilla varmistetaan yhteistyön sujuvuus, palvelun laatu ja sopivat asiantuntijat kuhunkin tarpeeseen. Myös hinnoittelu- ja palvelunohjausmalli ovat osa yhteistyöhön käytäntöjä.

Palvelunohjausmallilla ohjataan ja seurataan yhteistyötä. Malliin sisältyy muun muassa asiakkaan hankeportfoliosta tunnistettavien osaajatarpeiden ennakoiminen. Yhteistyömallilla luodaan asiakkaan organisaatioon laaja tietoisuus resursointikumppanuudesta Nicon kanssa ja edistetään sen mahdollistamia päivittäistä arkea helpottavia toimintatapoja.

Kuhunkin toimeksiantoon sopiva osaajaan löytämiseksi Nico tarjoaa kumppanuusmallin myötä asiakkaan organisaatiolle ketterän tavan resursoida. Pyyntöihin etsitään laadukkaat ja tarvittavat tiedot sisältävät ehdokas CV:t asiakkaan arvioitavaksi.

Vetovoimaisen mielikuvan luomiseksi IT-alan osaajien suuntaan, sovitaan yhteistyön näkyvyys ja viestit ehdokasmarkkinaan yhdessä asiakkaan kanssa. Tavoitteena on varmistaa sopivan osaajan löytyminen kuhunkin toimeksiantoon sekä ylläpitää mielenkiintoa ja tietoisuutta asiakkaan työmahdollisuuksista.

Nico perehdyttää toimeksiantoihin valitut IT-osaajat asiakkaan organisaatioon ja toimintatapoihin sekä menetelmiin ja työkaluihin. Tällöin asiakkaalla aloittavat henkilöt pääsevät nopeammin käsiksi tuottavaan työhön ja tarvitsevatkin usein vain perehdytyksen itse hankkeeseen ja omaan tehtäväänsä.

Miksi Nico?

Nico on luonut pitkäaikaisella ja tavoitteellisella liiketoiminnan kehittämisellä useita kyvykkyyksiä asiakkaidemme IT-osaajatarpeiden helpottamiseksi. Nicolla on

  1. omia kokeneita IT-osaajia työntekijöinä
  2. kattava verkosto freelancereita ja alihankintayrityksiä
  3. resursointi- ja IT-alan ammattilaiset palvelemassa asiakkaita
  4. kyky ymmärtää asiakkaan tarvitsemia osaajaprofiileja ja tarjota niihin sopivat ehdokkaat
  5. kyky rakentaa toimiva yhteistyö laajamittaiseen resursointiyhteistyöhön
  6. työkalut ja kyky löytää sekä houkutella sopivat osaajat toimeksiantoihin

Tunnemme IT-alan osaamiset. Olemme Fujitsun omistama ammattimainen resursointikumppani asiakkaidemme IT-, tuotekehitys- ja hankintayksikölle. Olemme paras kanava osaaviin IT-asiantuntijoihin Suomessa.

- 17.3.2023

Sami Ripatti hallitsee arkkitehtuurin ja osaa haastaa toimittajien teknologiaratkaisut

Teknisenä projektipäällikkönä Patentti- ja rekisterihallituksella (PRH) työskentelevän Sami Ripatin on helppo hymyillä, sillä neljän projektin samanaikainen käyttöönotto on sujunut mallikkaasti. Asiakkaat voivat jatkossa maksaa useamman...

- 3.3.2023

Näistä syistä kokenut IT-ammattilainen ei tullut teille töihin!

IT-osaajapula on tuskin kenellekään uutinen, mutta kuinka monessa yrityksessä on aidosti pohdittu sitä, mikä saa tavoitellut kandidaatit vaihtamaan nykyisestä hyvästä työpaikasta ja ottamaan uuden tarjouksen...

- 2.3.2023

6+1 vinkkiä rekrytoivalle esimiehelle kuinka saat työnhakijat kiinnostumaan yrityksestäsi

Tiedetäänkö teidän yrityksessänne, millaisin keinoin it-alan parhaat osaajat saadaan töihin juuri teille? Millaisia asioita it-osaajat arvostavat ja minkälaiset it-alan työpaikat löytävät tekijänsä parhaiten? It-alan rekrytointikonsultti...

Tilaa asiakaskirje