Lähi- ja etätukipalveluiden resursointi – erotumme IT-tukimarkkinassa oikeilla osaajilla

It-tukipalveluiden resursointimarkkina on kilpailtu. Me erotumme sillä, että pystymme resursoimaan nopeasti sekä nuoria perustason osaajia että kokeneita kriittisen tuen ammattilaisia IT-lähituen ja etätuen rooleihin eri järjestelmissä ja toimialoilla.
IT-lähi- ja etätuki toimii, kun niitä ei huomaa
Käyttäjä tekee tiketin, ja ongelma ratkeaa nopeasti ilman viiveitä tai häiriöitä.
Lähituki on paikalla, ratkaisee välittömät ongelmat ja huolehtii laitteiden ja järjestelmien toimivuudesta – usein ennen kuin kukaan ehtii huomata ongelmaa.
Etätuki toimii mistä tahansa: hallinnoi järjestelmiä, auttaa etäkäyttäjiä ja varmistaa, että ongelmat ratkeavat, tiketit sulkeutuvat nopeasti ja IT-järjestelmät toimivat moitteettomasti.
Kun kaikki toimii, loppukäyttäjä ei juuri huomaa tukihenkilöitä – ja juuri se on IT-tuen tavoite.
IT-resursointi ja IT-tukiosaajamarkkina
Meillä Nicossa on kymmeniä lähi- ja etätukiosaajia, jotka työskentelevät asiakkaillamme.
Tukitehtäviä hakevat ovat pääsääntöisesti fiksuja ja motivoituneita osaajia, jotka etsivät tukevaa jalansijaa it-alalla. He haluavat kehittyä ja näyttää osaamisensa.
Koska IT-tukitehtävistä kiinnostuneita on hyvin saatavilla, pystymme nopeasti löytämään asiakkaalle sopivan osaajan.
IT-tukitehtävät ovat monesti yllättävän kriittisiä
Moni aloittaa IT-tuessa perustehtävistä, kuten verkkokortin vaihto tai muistin lisääminen. Aluksi palkka on usein vaatimaton, mutta kun osaajan vastuu kasvaa myös palkka nousee
Kuvitellaan tilanne: ERP-järjestelmä on sidottu tuotantoon, ja yksi häiriö pysäyttää ison koneen. Yhden tunnin pysähdys voi maksaa jopa satoja tuhansia euroja.
Jos lähituki ratkaisee ongelman silmänräpäyksessä – tai estää sen syntymisen – sen arvo on mittaamaton.
Ongelmatilanteessa tukihenkilöiltä vaaditaan teknistä osaamista, prosessiymmärrystä ja nopeaa reagointikykyä. Myös logistiikka on kriittistä: varaosien on oltava heti käsillä.
Miten erotumme IT-tukihenkilöiden resursoinnissa?
IT-tukipalveluiden resursointimarkkina on kilpailtu. Monet isot IT-toimijat kilpailevat samoista asiakkaista. Me erotumme sillä, että
- Rekrytoimme nopeasti juuri oikeat IT-osaajat ja sitoutamme heidät.
- Tarjoamme sekä lähi- että etätukiosaajia erilaisilla profiileilla.
- Rakennamme joustavia osaajaratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin.
Meille IT-lähituen ja etätuen resursointi ei ole pelkkää roolien täyttämistä. Varmistamme, että asiakkaalla on motivoitunut ja osaava ihminen oikeassa paikassa – nopeasti ja luotettavasti.
Mitä tämä tarkoittaa sinulle?
Jos etsit IT-lähitukeen tai etätukeen osaajia, jotka ymmärtävät liiketoimintasi kriittisyyden ja toimivat sen mukaisesti, me voimme auttaa.
Ota yhteyttä, niin jutellaan.
Ari Turjanmäki
sales@nico.fi